3.e Advent = Lussebullar igen



 

Igår fick jag en liten förfrågan ifrån min fästman. Han undrade om jag ville baka lussebullar om han gick och handlade ingredienser. Det blev en stor sats, får se hur länge bullarna räcker dock. 

I veckan tänkte jag baka pepparkakor, ( och ja, jag tänker vara sååååå rasistiskt och göra pepparkaksgubbar, som råååkar vara bruna. ) Kanske blir det julmuffins med saffran och russin till julhelgen. På godisfronten, blir det knäck av något slag, kola, och kanske rockyroad fudge. I  slutändan blir det ju ändå inte jag som äter så mycket.

Jag ville leka lite med degen, och inte göra likadana former. Så det blev lite av varje. Några hjärtan, vanliga bullar, klassiska lussekatter, kringlor. Några med pärlsocker, några utan garnityr, och några med råsocker. Muuuumsiga var de iallafall.

Glad tredje advent där ute. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback