Är Islam ett hot??

Det är nästan dagligen tal om islam och invandring. Vissa har inställningen att Islam faktiskt är ett hot mot oss i väst. Vad tror du om det?? Jag tror att fallet faktiskt är så. Det är en väldigt stark religion, som har en historia av att lägga mark under sig. Så rent teoretiskt vore det inte omöjligt att religionen ännu en gång skulle kunna bre ut sig över västvärlden. Personligen är jag totalt emot detta.TOTALT!!  Jag är egentligen emot att en religion överhuvudtaget skall styra i ett modernt samhälle. Visst, Sverige är byggt på kristna värderingar, men våra lagar går idag inte efter religionen. Att vår etik och moral gör det är en helt annan sak. Så varför brer den här religionen ut sig? 

Islam är en missionerande religion,precis som kristendomen var under medeltiden, men fakta är att vi lever under 2000-talet inte 1000-1200-talen då korstågen pågick, så snälla, kan vi inte få en lite mer modern syn på det hela. Det är klart att du skall kunna utöva vilken religion du vill. Jag har inget emot andra religioner,kulturer, språk. Tvärtemot, jag finner dem väldigt inspirerande och intressanta. Men jag vill inte att den värld jag vuxit upp i, det samhälle som mina barn kommer att växa upp i, skall påtvingas religioner. Det är just detta som håller på att hända, inte bara i Sverige, utan i många länder. Religionen är påtvingande när man bygger bönetorn för att invandrare skall ha SIN rätt att utöva sin religion. När svenska skolor undviker att fira högtider i kyrkan för att ta hänsyn till muslimer. Att det serveras halalmat i en skola etc etc.

Vad hände med att ta seden dit man kommer?? Muslimer verkar många gånger ha större rättigheter i Sverige endast för att de är..just det MUSLIMER. Men vad hände med det svenska folket?? Jag kommer aldrig att vilja sända mina framtida barn till ett dagis/skola där en muslimsk kvinna kräver att få bära heltäckande slöja, bara för att hon har rätt till att klä sig hur hon vill. Här i väst består en stor del av en konversation av att läsa av varandras ansiktsuttryck, och jag skulle tycka det vore olämpligt att ett barn skall ha en fröken som inte visar ansiktet. 

En känsla jag har är att många av de muslimer som kommer hit använder sig av en slags religiös “egoism”, de har rätt att klä sig hur de vill, då skall de minsann använde det till yttersta gränsen. Men vad jag har fått lära mig så står det ingenting om att kvinnan skall bära slöja i koranen. Det är endast en kulturell grej. 

Har sett en debatt om imamernas dubbla budskap, vad islam faktiskt lär ut. Se gärna debatten nedan:

http://www.youtube.com/watch?v=ai7UB-OgXpY

  • En kvinna får inte vägra en man sex!! ( I väst kallas detta våldtäkt) Kanske finns det då ett samband att det är fler invandrarmän som våldtar??
  • En man får slå sin fru! Okej…:-/ Hmmmm..i väst kallar vi detta för misshandel.
  • En man får ha flera fruar. Snälla, vi lever inte på medeltiden. Vad är problemet?

Säger inte detta någonting om religionen? och just det, glöm inte att alla “Otroende”. So bye bye Europe. ;-P

“If you want Allah to grant you victory, every one of you must kill an infidel!”
“The virtueous Sheikh Khaled er-Rashid - May Allah Save Him From Captivity”

Måste bara tillägga nu när jag är på iiiiiriterat humör. VARFÖR skall Gina Dirwari vara julvärd nästa jul?? Jo, för att det skall vara lika rätt i Sverige, vi bor i landet lagom…dvs hon får vara julvärd för att hon är muslim.

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback