Fri invandring eller inte?? Rasist eller ej??

http://www.youtube.com/results?search_query=fri+invandring&oq=fri+invandring&gs_l=youtube-reduced.3…421012.423331.0.423475.16.15.1.0.0.0.105.1235.14j1.15.0…0.0…1ac.1.O806rQIeM2o

http://www.youtube.com/watch?v=fs9YxoEOnmE

Hej Världen. Ännu en dag har påbörjats och mina dagar till starten av min utbildning är räknade. 

 

Som ni säkert vet är jag mycket intresserad av politik och av vad som händer i dagens Sverige. Det är nästan dagligen debatter om invandring, dess fördelar, och IBLAND konsekvenser. (Hmmmm!!)

För ett tag sedan gick centerpartiet ut med att de skulle vilja ha fri invandring och månggifte i Sverige, även att skolplikten skulle avskaffas. Jag har aldrig varit en “centervänlig” person, men när jag läste/hörde detta visste jag inte riktigt vad jag skulle tro. Vad röker Annie Lööf på egentligen?? Hur kan man ens komma med sådana förslag??

  • Fri invandring
  • Månggifte
  • Avskaffning av skolplikten

Jag tycker att det är för mycket invandring som det är i dagens samhälle. De invandrare som kommer hit integreras inte som de ska utan går utanför samhället och placeras i områden som Rosengård. På vilket sätt är detta bra?? Visserligen får de bo med sitt eget folk, men var det inte meningen att bli ett med Sveriges befolkning när man ändå flyttat hit?? och vad kommer att hända med den etniska Svensken? Vilken plats kommer vi att ha i ett land som är vårt, men där vi blir en minoritet?? 

När det gäller månggifte- Lever vi på medeltiden eller vad?? Jag trodde att vi levde i ett modernt samhälle, där en fru räcker. Man gifter sig och skaffar barn för att man vill ha en familj, för att man (förhoppningsvis) älskar varandra och vill leva med varandra. Här i västvärlden behöver man inte gifta sig för att säkra sin överlevnad, så varför införa detta?? Nej du Annie Lööf. Vill du ha någon som helst chans att komma över 4.5 % spärren 2014 så får du nog tänka om. 

Avskaffning av skolplikten!! Varför? Varför? Varför? Finns det någon mening med detta? Vad kommer att hända med kommande ungdomar? Vad kommer att hända med samhället?? 

Bara för att man är politiker betyder det inte att man behöver vara särskilt begåvad. Det är Annie Lööf ett bra exempel på.

 

Och man är inte rasist för att man vill bevara sitt land, sitt folk och sina kulturer/traditioner.

“Föreställningen om att en hierarkisk klassifikation av raser berättigar medlemmar av “överlägsna raser” att dominera, exploatera eller förinta medlemmar av “underlägsna” raser. (Källa NE)

Så än en gång, man är inte rasist för att man delar upp människan i raser (precis som hundar, katter, hästar), utan när man sätter dessa i ett hierarkiskt system där en ras är överlägsen en annan. 

 

//Dannie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback