Fyndat på röda korset



Den stjärnformade skålen skall jag troligen måla i en annan färg efter jul. Duken den ligger på hittade jag också.

Tomten i krukan är egentligen en smörkniv, men jag var ju tvungen att sätta honom någonstans sålänge.

 

Tomten är en designtomte ifrån Nääsgränsgårds formgivare. Äpplet tyckte jag var gulligt. Även om det är lite mainstream.

 

Ljusstaken skall jag “renovera”  men den ska gå i samma färger. Jag älskar nämligen allmogestil. Det är inte ofta man kan fynda allmoge saker, de är relativt eftertraktade och dyra. Men eftersom jag är uppvuxet i ett hem som är prägla av 1800-1900 tal så trivs jag kring dessa genuina skapelser.

 

Sedan är jag totalt förälskad i de söta värmeljushållarna med hjärtan på. Dessutom matchar de med duken jag köpte.

 

Utöver detta hittade jag ett par virkade dukar som jag skall ha i ett kommande projekt, en snögubbesom måste lagas, ( jag råkade ta sönder honom på vägen hem.  )och ett halmhjärta som jag satte på dörren. Allt som allt betalade jag runt 70 kr. Inte illa för så mycket, bra för miljön, och dessutom kommer pengarna dit där de behövs.

 

Fler borde handla second hand. Det är roligare, personligare, och inte minst bättre för plånbok och för moder jord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback