Jag blir så trött på vårt überytliga samhälle!!!

Vad är det för fel på vårt samhälle egentligen?? Vad är det för värld vi skapar? 

Vi lever för den materiella världfärden, shoppar som om det inte fanns någon morgondag. Vi vet vad som händer med vårt klimat, men ändå fortsätter vi med samma konsumtion som om det inte var någonting att oroa sig för.  Vi slänger mat, för att det finns ny att köpa i affären dagen därpå. Vi låter vattnet rinna för att vi vet att det inte tar slut. Vi ser endast till dagens behov och väljer att följa sjuka trender hellre att vara friska människor, endast för att det finns pengar atttjäna inom denna industri. Finns det någonsin någon klok människa som faktisk inser vad vi gör mot oss själva, mot vår värld??

Anlednigen att jag skriver detta inlägg är att jag läste på Kissies blogg att hon inte äter kolhydrater på veckorna, hon vill komma iform till bikinisäsongen, hon äter piller för att bränna mer fett och hon tränar varje dag, utöver detta vet vi att hon är opererad och konsumerra väldigt mycket alkohol. Så vad är detta för förebild för unga tjejer/kvinnor i vårt land?? Är det verkligen bra att de mest populära bloggarna är unga kvinnor som många gånger står för sjuka kroppsideal???

Jag vet, personligen skall jag inte lägga mig i, och det vill jag inte göra. De får gärna banta bort hjärnor och äta gurkskivor, men varför sprida detta som ett ideal till ungdomar? Det är inget Ideal, det är äckligt och sjukt. OCh NEJ! Jag är inte det minsta avundsjuk, bara arg och frustrerad att vårt samhälle sprider sån skit.

Vad har hänt med den kloka kvinnan? Hon som sätter hälsan före skönheten? Det är klart, sjuka kroppsideal har funnits i alla tider, men varför kan inte ni kvinnor/tjejer inse fakta att man tar inte hand om sin kropp om man gör som Kissie och många andra celebriteter. Man förtvinar, kroppsligt som själsligt.

Jag vill att dagens ungdomar skall lära sig att granska verkligheten med mer kritiska ögon. Man kommer längre i livet om man tänker två gånger istället för att falla in i mängden.

Så unga flickor därute, Kissie är ingen förebild. HItta en riktig istället.

Och till er bloggare som förhopppningsvis läser, sprid detta viktiga budskap. <3

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback