Körkort i handen

Jaaaa, nu har jag äntligen mitt bevis i handen. Beviset på att jag får terrorisera vägarna. Mohahaha. Jag är så glad att jag lyckades till slut, ska väl erkänna att jag började tvivla på att jag någonsin skulle få kortet. :(

Normalt sett kör en elev ca 25-30 lektioner på körskola då det är dags att köras upp, jag fick ta uppåt 50 stycken lektioner. :O Men anledningarna till detta finns.

1. Jag körde endast på körskola.

2. Jag har fått två diagnoser Adhd och atypisk autism där främst adhd:n påverkade min prestation. Jag kunde sällan koncentrera mg mer än 30 min och jag klarade inte av att ta in för mycket information ifrån körläraren. Klart att jag då kände mig dum och obegåvad. Diagnoserna påverkade även min koncentration när jag pluggade teori..

Jag blev frustrerad och ledsen att jag inte kände mig förstådd, vilket jag ännu blir i många situationer. Människor säger sig förstå, men gör inte det när det väl visar sig. Men jag arbetar med att visa upp en mer “social” sida och tänka på hur jag agerar.

 

Ett tips till andra som har liknande problematik. Riksförbundet Attention samarbetar på något sätt med vissa körskolor som visar mer förstående för elever med problematik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback