Lågutbildad, obegåvad, opåläst…tror inte det!

Hittade ett ganska roligt inlägg på ett forum angående att SD till mesta dels består av lågutbildade “bonnläppar”. Att ens säga så tycker jag är obegåvat. Flera månniskor som jag känner som röstar SD är verkligen inte obegåvade eller lågutbildade, andra som jag känner håller med om att det finns bra saker i deras partipogram, och dessa ser inte heller jag som obegåvade.

Något jag tycker att folk skall förstå, man behöver inte vara obegåvad bara för att man är lågutbildad.

Berätta gärna hur många fel (av 10) jag har om jag tror att:

Du är under 30 år= Yes det är jag.
Du bor i södra Sverige (= söder om Stockholm)= Nej, nej. Jag bor norr om Stockholm.
Du är lågutbildad= Både ja och nej. Jag gick ut skolan med toppbetyg, men jag har inte ännu hunnit att utbilda mig.
Din kille röstar på SD och du fick egentligen idén från honom= Nej, han röstar annorlunda. Min idé har jag fått ifrån att se dagens utveckling.
Din kille är lågutbildad, möjligen arbetslös= Vad har detta med min kille att göra??
Du har egentligen inga vänner som är invandrare= Jag har vänner som är invandrare
Du har bott i Sverige i hela ditt liv= Ja, men min uppväxt är präglad av den tyska kulturen
Du har inte läst SD:s partiprogram men du tycker det du hört verkar bra.=Jag har läst det, Jag är PÅLÄST.
Du tog ut absolut största delen av föräldraledigheten (eller tänker göra det om du funderar på saken)= Inga barn, men klart att man vill mgås med barnet.
Det stör dig inte särskilt mycket att 17 av SD:s 20 riksdagsplatser går till män=Nej, jag är inte feminist

http://www.familjeliv.se/Forum-26-65/m54689724.html

Dvs. Minst hälften stämmer inte.

Så fina folket, låt bli och kasta skit. Jag är inte obegåvad, rasist och ointelligent bara för att jag röstar på mitten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback