Ligga runt och byta partner

http://www.familjeliv.se/Forum-26-175/m68307821.html
 
Jag har precis läst en debatt på ett forum som hanldar om att en tjej ifrån mellanöstern som anser att alla svenska tjejer är lössläpta och billiga, ALLA vet det, och tycker det enligt henne. Även hennes killkompisar anser att detta är ett beteende bland svenska kvinnor. Dessa män ser svenska kvinnor som sexobjekt!!  Kan inte ens skriva hur förbannad jag blev. Hur kan man dra alla oss svenska kvinnor över en kam? Hennes kompis som fått påhoppet at vara billig och lössläppt blev förbannad och slängde ur sig några icke väl valda ord, och då var hon genast rasist. Men att kalla alla oss svenskor för det ena och det andra det är bara att säga sanningen och den måste man höra enligt henne. 
 
Tyvärr gav detta mig ett litet bevis på ett tidigare inlägg jag skrivit om att många invandrarkillar är fräcka och slänger ur sig "icke smickrande" ord och ljud för att väcka intresse, (sexuellt.) Aldrig har någon svensk man sagt/gjort något åt mig på det sättet. Hoppas verkligen inte att detta är ett generellt tankesätt kring invandrare, men jag är rädd för det.
 
Stå upp för er sexualitet!
 
Kommentarer
Postat av: mutti

Det du beskriver nu är faktiskt något som svenska kvinnor har skapat själva. Då det blev vanligt med p-piller och under det "glada 70-talet" var det många svenska kvinnor som faktiskt var sexuellt "lössläppta". Det rykte har följt med sedan dess. jag kan förstå att detta rykte lever vidare för det händer än idag men jag tycker inte att man ska döma några personers agerande och tro att alla är likadana. Men svårigheten och felet de flesta av oss gör är att vi tror och utgår ifrån och säger "så är det".Utan att veta exakt. Då spelar det ingen roll varifrån du kommer eller vad du säger.Är du svensk kvinna så är du lössläppt. Är du muslim så är du en terrorist, är du en tysk så skriker du högt och missbrukar allemansrätten i Sverige. Så länge det finns en ovilja att verkligen ta reda på fakta så kommer detta problem att bestå, eller vad säger du? Kram

Svar: Jag vet att ryktet kommer därifrån, och jag håller med dig om att man inte ska döma alla. Det jag reagerar på är att så fort en svensk yttrar sig negativt om invandringen på något sätt så blir man rasiststämplad, men att vara kritisk är inte att vara rasist. När en invandrare dock säger någonting kränkande om oss svenskar, då är det bara någonting som är sant, det är som om invandrare tror att rasism endast är någonting som är förknippat med västerlänning, och afrikan/arab etc.
Kramar
Daniéla

2013-01-11 @ 10:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback