Mina första cupcakes ever <3

Banancupkakes med chokladglasyr <3

Jag har lyckats med mina första Cupcakes. Egentligen skulle jag göra en vanlig banankaka, men jag ville var lite mer kreativ, så det blev muffins/Cupcakes.
Upptäckte hur kul det var att dekorera dessa söta små skapelser. Det stora problemet jag alltid haft med muffins är att få en fin form på dem. Så nu satte jag ner formarna i mina minsta koppar…et Voila! De blev så små…så söta. Som frosting använde jag mig av chokladglasyr med recept på den glasyr man har till Kärleksmums/Snoddas.
Jag dekorerade med lite kokos, sockerkulor, naturens gåvor samt några stjärnor.
Om jag skall vara ärlig så vet jag inte om jag egentligen vill äta upp dem. Jag är inte direkt ett kakmonster och sedan är de alltför söta för att förtäras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback