Mitt inlägg i Gävle dagblad

Jag förstår hur du menar när du säger att det är på en enda skola som man har förbjudit pepparkakor, på en enda plats som man har böneutrop etc. Men det är ju så det börjar! Tror inte du att muslimer i områden som inte har böneutrop vill ha det? Tror du inte att de kommer att kräva det för att det är religionsfrihet i detta land? Att en skola har förbjudit nationalsången/pepparkaksgubbar & allt annat svenskt som folk kommer på att förbjuda, kan såsmåningom leda till att andra “politiskt korrekta” tar efter. Ju mer Sverige ger efter för religionsfriheten, desto mer måste vi tillslut ge för att inte vara kränkande eller rasistiska.
Benämningen rasism har missbrukats i mina öron. Rasism handlar inte om svart & vit, utan om raser, dvs det finns rasism som riktas emot oss svenskar. Jag vill behålla Sverige Svenskt, och våra traditioner är vår identitet. Tar vi bort våra traditioner låter vi oss förloras,och vad kommer det då vara kvar av oss?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback