Stoppa invandringen??

http://www.swedenconfidential.info/2012/08/24/tusentals-nya-asylsokande-varje-vecka-i-sverige/
 
http://linnestudenterna.se/bostad/akutboende-vaxjo/
 
Ja, det är frågan. Skall vi stoppa invandringen? Klart att vi inte kan dra in helt på invandringen, men jag tycker nog att vi ska ta hand om våra egna innan vi fyller på med nya. I Sverige ser man bostadsbrist och arbetslöshet, men ändå tar vi in upp emot 1000 asylsökande i veckan. Personligen tror jag inte att alla dessa flyr ifrån krig, snarare att det kanske är bekvämare att bo i ett land som försörjer dig.
 
Sverige lär vara kännt som "bidragslandet i norr", dit man kan komma och bli försäkrad en försörjning, om man inte är svensk det vill säga. 
 
Var skall alla dessa människor bo? Var skall de arbeta? Vad kostar det? vem betalar? Finns det någon som har svar på alla dessa frågor. Det är en självklarhet att man kanske behöver ta in yrkeskraft i de yrken där det är en tydlig brist ex läkaryrket, men kravet skall då vara att man lär sig det svenska språket. Men var skall de andra arbeta? De som inte lärt sig språket? Jo, dessa får läsa lite SFI sedan skjutasr vi ut dem till den överbelastade arbetsmarknaden. Idag slåss många ungdomar för de enkla jobben, hur skall Sverige kunna ge jobb till svenska ungdomar om vi ny har "nya" svenskar som ska ha jobb? Svaret är ju enkelt, vi skickar dem till Norge. Så för att tydliggöra, vi tar in människor till ett belastat system, och vi som redan bor här, oss skickar man iväg.
 
Nu kommer vi till frågan var alla dessa skall placeras, det kan bli en aning krångligt, men inte omöjligt vi lever ju i Sverige, landet där politiker vill att "vanliga" svenskar skall dela med sig, så länge de själva inte behöver göra det. 
Som många redan vet så är det bostadsbrist i Sverige, de bostäder som byggs är alltför dyra för unga svenskar att bo i. Men staten kan trolla fram pengar till att subventionera invandrarboenden, intressant. I min hemstad är det bostadsbrist, på en studentlya är det ca 50 sökanden. Bostadsförmedlingarna gapar tomma pålägenheter till vanliga svenskar, men information som jag fått ifrån insidan menar att de sitter på tomma lägenheter som endast skall gå till invandrare. Fy f#n! Där sitter min syster, och kan inte flytta hemifrån för att bostadspolitiken är snedvriden, men samtidigt kan man ta in  flera hundra, ja upp emot tusen asylsökanden varje vecka som HAR RÄTT till boende. Vaddå rätt till? Vi som bor i detta land då, vilka rättigheter har vi??
 
Kag inser inte vilken tur jag har som fått ett rum i Stockholm, 20 kvm skall jag och min sambo dela på, men jag är så glad för detta. Den sista utvägen för mig hade varit att få bo i ett tält utanför campus.
 
Välkommen till Sverige.
 
 
 
Trackback