Sjuk

Hej fina läsare,
 
Pga av allt tumult i mitt liv just nu så har jag dragit på ig världens förkylning med feber och troligen öroninflammation. Iiiiiiiinte så kul.  Jag måste ju vara frisk till på lördag då jag och min fina syster yster skall på loppis på förmiddagen, och sedan bila upp till Stockholm för att kolla en lägenhet. Jag har verkligen ställt in mig på att få detta boende nu. Kanske inte i de mest flotta områdena i Stockholm, men jag VILL ha den. Jag SKA ha den. Då kan jag inreda mitt mysiga krypin och ta med mig min lilla Alice. Om bara livet vore så enkelt att lösa.
 
Här har ni allafall några förkylnngstips:
 
Citron & Ingefärathe
  • Citronskivor
  • En bit FÄRSK ingefära
  • Honung
Skiva citron & ingefära, häll över hett vatten. Smaka av med citron.
 
Stark&varm svartavinbärssaft.
Blanda ut som vanlig saft, men ta betydligt mer saftkoncentrat.
 
Öroninflammation:
Linda in en liiiiten bit med vitlök i en förbandskopress. Lägg försiktigt in i örat. Detta hjälper, Jag LOOOVAR. ;-)
 
Du kan också:
Gurgla saltvatten, salviavatten, (färska salviablad som kokas med vatten, låt svalna och gurgla.) Ät mycket vitlök (eller ta åtminstonde vitlökstabletter), få frisk luft, ät inte för tung mat, (kroppen måste koncentrera sig på att bli av med förkylningen.)
 
Har ni några idéer??
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback